Idag har det hänt något sorgligt.

Idag har det hänt något sorgligt: för denna kattunge har dött men det var extra sorgligt för den var inte ens ett dygn gammal. Så här under kommer det lite bilder på den när den ligger i sin fina smörpaketskista som jag har gjort iordning till den.






                                                                                       KRAM:Raklanimage74
Imorse så upptäckte vi att Mimmi intte var gravid längre. Då upptäckte jag att hon sprang ut till det gamla utedasset och hoppade in genom fönstret. När jag kikade in genom fönstret upptäckte jag kattungarna.image75
Det här är Gråfläck som inte överlevde för han började blöda i munnen och i nosen. När vi hittade honom var han alldeles kall och låg en bit ifrån sin mamma. Hans vita syster låg också brevid men hon klarade sig.
image76
Å samma här.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Å så sorgligt livet kan vara, att en alldeles nyfödd kattunge kan dö... Vad bra att du givit honom ett namn, då kan man lättare minnas honom.... Så fint han har fått det i sin kista. Har ni haft begravning än? Puss och kram från farmor

2007-06-08 @ 00:41:11
Postat av: Faster Ditte

Å Rakel.. så fantastiskt du skriver om det hemska. Och så fint du lagt kissen, med leksaken som var Myras... Nu är de tillsammans i katthimlen, om det nu finns någon sådan.
Puss min älskling, vi ses snart!

2007-06-08 @ 13:39:03
Postat av: Mikael

Rakel
Så fin skolavslutningen var idag, jag hoppas ni fick en fin dag tillsammans sedan, för det har jag haft.
Och nu har jag tittat på era nya kattungar, och på den stackars lilla som dog - ni har gett honom en så fin kista (tänk att en smörpaket kan se så högtidlig ut!)...
Puss och kram, så ses vi snart igen!
Jag älskar dig!
Mikael

2007-06-08 @ 18:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0