En sorgens dag för alla kattungevänner.

07:23
En av Simbas kattungar slutade växa som ni vet. Hon blev mindre och mindre jämfört med de andra men såg ut till att komma åt att äta hos sin mamma och var igång med de andra i allt de hade för sig.

Igår kunde hon inte behålla någonting hon åt och till slut fick jag hjälpa henne att få i sig vatten. Imorse hittade jag henne liggandes stilla på golvet. Hon reagerade när hon blev klappad och gnydde till. Nu ligger hon i mitt knä och det rycker till lätt i benen på henne då och då.
På vår lilla plats på jorden går vi nu in i några timmar av stilla väntan.

/mamma


09:11
Nu somnade hon in stilla.
Jag ska strax hämta Rakel så att hon får begrava sin lilla vän. 

image93

Kommentarer
Postat av: Farmor

O så sorgligt. Fast samtidigt tänker jag, att hon nog också är med Alfons och de andra kattorna ombord på sjörövarskeppet. Bäva månde alla skeppsråttorna!!! Och vilken fin dödsannons hon har fått, den finaste en katt någonsin fått, tror jag.
Nu har Ebba lärt sig cykla utan stödhjul, så nu kommer jag snart med en inbjudan till cykelutfärd längs Hammarsjön ut till Ekenabben för mig och dig och Ebba. Och kanske Ditte också, om hon har lust. Har du lust???
Kram från farmor

2007-06-24 @ 20:15:09
Postat av: Svar på Farmor

JA DET VILL JAG

2007-06-25 @ 20:49:31
Postat av: Ditte

Jag också!

2007-07-06 @ 06:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0